Американская компания Proterra произвела экологически чистый автобус с использованием композитов(25.09.2015)

Компания Proterra недавно заявила, что их 12 метровый электроавтобус Catalyst XR с нулевым выхлопом проехал 258 миль (413 км) на одной зарядке во время испытаний компании Michelin, проведённых на полигоне LPG (Laurens Proving Grounds) в Лоренсе (Канзас).

Подробнее

Другие новости

21 июля 2015 OOO «Научно-технический центр «Эльбрус» оформил авторское право на создание уникального способа получения сополимеров.

25.09.2015

Патент на изобретение зарегистрирован в Государственном реестре изобретений Российской Федерации. Речь идет о получении сополимеров акрилонитрила, которые широко используются в производстве углеродного волокна.

2 сентября 2015 года Научно-технический центр «Эльбрус» прошел процедуру добровольной ресертификации «Евро Стандарт Регистр» и подтвердил соответствие требованиям международного стандарта ГОСТ ISO 9001-2011

25.09.2015

Сегодня системный подход к менеджменту является необходимым условием постоянного процесса совершенствования производства, устойчивого развития компании и повышения ее конкурентоспособности.

A 78m offshore wind turbine blade to be tested at UK’s national renewable energy centre

07.09.2015

A 78m offshore wind turbine blade to be tested at UK’s national renewable energy centre The offshore wind turbine rotor blade from Blade Dynamics arrived at the Offshore Renewable Energy Catapult’s test, demonstration and research centre in Blyth, Northumberland, ahead of a planned six month testing programme.

Composites in the Fast Lane

03.09.2015

Deadlines are looming for CAFE fuel efficiency standards in the U.S. (54.5 mpg fleet average by 2025) and for Europe’s required reductions in CO2 emissions (40 percent decrease for fleets from 2007 to 2021).

Engineers of World’s Fastest Car Choose Composites over Aluminum

02.09.2015

In about six months, the Bloodhound SSC will attempt to become the world’s fastest car by going 1000 MPH on land. Back in 2013, Conor La Grue, the engineering lead for the Bloodhound SSC, originally told Composites Manufacturing the team would choose aluminum and steel for areas near high-temperature components, such as the engines. 

Airbus Begins Production of the A350-1000’s Carbon Fiber Wings

31.08.2015

Airbus announced the wings for the first Airbus A350-1000 have begun the process of assembly at Broughton, North Wales. The A350-1000 has a wingspan similar to that of the A350-900, but 90 percent of its components have been changed, including an extension to the trailing edge to resize the wing. It includes a droop-nose and adaptive dropped-hinge flaps, which increase the jetliner’s efficiency at low speeds.

Все права защищены 2013 © Эльбрус

Адрес: г. Москва, ул. Барклая д.6, стр.5
+7 (495) 269-12-92 / carboneo@carboneo.ru

Карта проезда